Det är inte lätt med hönshjärnor

Jag skrev en rubrik att hörrni hönshjärnor och skulle utveckla en grej - men så insåg jag att jag inte orkade det och skulle spara i utkast - men publicerade istället. och eftersom jag inte än kan radera så är det nu ett kryptiskt frågetecken och bokstaven L tror jag.

Hönshjärnan eller Tuppen himself är ju arbetsmarknadsminister Hans Karlsson. Alltså ni skulle hört honom när han förklarade tryggheten i 1000 plusjobb för ungdomar (låter som en TV-kanal). Hur mycket bättre det var än centerns förslag om att få in ungdomar på arbetsmarknaden med ändrade uppsägningsregler.

Men det värsta med honom är väl ändå när han nu lägger en prop om att alla som jobbat vid samma företag i fem år ska ha heltidsanställning. Tala om att slå ut våran framgångsrika biltestverksamhet. Badvakterna på Arcus - hur ska de nya ägarna till campingen kunna sysselsätta dem i 9 månader. Och skidliftfolk. Och golfbanejobbare. Och bärplockarna. Exemplen skulle kunna göras hur många som helst - men ni hajar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback