Farmor Elma - en av mina supporters

Idag skulle "svärmor" och farmor Elma ha fyllt 87 år. Men hon dog 2003. Tror jag det var - nu skulle jag haft "farmor Elmas blogg" - den dagbok hon förde under alla år vi kände varann utom de sista åren på "hemmet".

Farmor var min största support att kliva fram i politiken. Och för att jag skulle  ta för mig.

Jag tänker ofta på henne - särskilt när det blåser hårt runt min person. Fortfarande efter att hon varit död i flera år hinner jag tänka tanken - jag ska ringa "farmor" - för att efter hundradelen av en sekund förstå att det inte går.

Det var alltid en tröst att ringa och prata med farmor - även om hennes livsglädje försvann då farfar Göte dog 1997.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback