Ferdinand har namnsdag

Jag har ju alltid så bråttom - och tror att ni läser mina tankar. Tjuren Ferdinand har namnsdag idag.

Och Nanna också. Grattis Nanna Grönborg i Gävle, kusin Tomas fru.

För övrigt hade den lille bakom örat fel - det gick mycket bra att träna - allt utom tre redskap.

Och ingen PT hade inte kommit med tidningsbudet - så svettig och dan äntrade jag Statoil. Och så har jag kastat mig över alla papper jag hade med från Älvsbyn i går kväll - och har ännu inte kommit ur träningskläderna.

Och nu ringde Micke Nyberg och ville veta om vi ökat eller minskat medlemsantalet 2005. Ökat något netto har vi gjort - men inte så mycket. 10-talet kanske. Däremot måste jag ta och kolla hur många nya contra hur många som avregistrerats på grund av bristande betalning. Det är den vanligaste orsaken till utträde - man lessnar och ger katten i att betala avgiften.

Men skulle vara kul att se bruttosiffran på nya - det känns som om det är en rejäl förnyelse och föryngring nu när kommunala listorna börjar ramla in.

Moderaterna skulle ha ökat med 300 medlemmar - ja det är väl bara att gratulera i såfall och hoppas det tar hand om de nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback