John Blund är på väg

Hemkomst vid åtta-tiden. Det är märkligt att det finns hur mycket som helst att bara att..bara att. Som jag skrev igår också. och så är klockan massor.

Men ikväll är jag riktigt, riktigt trött. Har tvättat lite kläder - måste ju ha något att ta på mig i morgon när färden bär mot Skellefteå.

Tänk nu har LO-partiet kommit på att löntagarna tagit ut för lite lön. Tjänstemännen, som enligt LO uppenbarligen inte tillhör löntagarna, har tagit ut för mycket. Liksom direktörerna.

Tänk vilken timing att LO-partiet kommer på det just i år då det är valår.

Får vi påminna om girigbukarna alltifrån Hans "Hoffa" Eriksson till Stig Malm till Wanja Lundby Wedin som väl tjänar 5-6 gånger som sina kvinnliga medlemmar inom vårdsektorn. Marjasin med sina kvitton. Rosengren som klev rakt ut till kapitalisterna. Anders Sundström med 360 000 i månadslön - såna fantasisummor så man tror man skrivit fel.

En episod jag minns: när jag var med Röda Korset och samlade in pengar till Tsunamikatastrofens offer. I Coop Arena. Alla gav givmilt men Anders Sundström med 5 miljoner i årsinkomst (jag måtte väl ha skrivit fel?) han hade redan gett!!

Nu längtar han efter mig - John Blund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback