Maskerar formen?

Godmorgon vänner - om inget särskilt händer så kan ni se mig på TV4 09.15 där jag ska kommentera Peter Erikssons hemliga planer om försämrat reseavdrag - efter valet.

Reportern frågade mig vad som skulle behövas för att jag skulle tycka att förslaget var rättvist? "Tunnelbana från norr till söder genom hela länet - och med massor av linjer ut i bygderna". Nog måste väl norrbottningarna rösta bort den norrbottens fientliga Peter Eriksson?

I dagens Norrbottens Kurir framträder ytterligare en person - en man i 30-års åldern - som anser sig felaktigt utkastad från sjukförsäkringen.

Mårten Ström - och de vänner som kommenterar hans blogg - är ordentigt störda över att jag påpekat att det som händer med att folk kastas ut ur sjukförsäkringen och alla andra stora gapande hål i välfärden - det sker faktiskt i ett högst socialdemokratiskt Sverige.

Ylva Strutz (fp) "maskerar formen" är det bästa motargument Ström förmår. "Maskerar formen" kan väl läggas till den konstiga samling av uttryck som Ström använder: "jag kör inte i diket" "man måste vara musikalisk i politiken", "Väljarna glömmer så fort" och så vidare.

Jag får "offra" träningen idag för TV:s skulle. Men det ska bli tre gånger i veckan i alla fall. Nu startar jag upp denna härliga vårvinterdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback