Morgonens nyhet för mig!

Morgonens nyhet för mig var att Peter Hjortberger står på junilistans riksdagslista. Avhoppad socialdemokrat som inte för så länge sen figurerade som sosseförnyaren i Boden.

Har inte sett det i pressen förut. I alla fall minns jag inte det. Ytterligare en spik i kistan för Boden sossarna som verkligen har det jobbigt.

Bodenmoderaterna har färdigt sin kommunlista - den toppas inte oväntat av kommunalrådet Olle Lindström som följs av ytterligare två "gubbar".  Idel ädel gamla kändisar bland de tio första i alla fall. Det enda nya jag hittade var en adress; Gideons linda.

En underlig artikel om att Boden vänstern önskat skapa en egen valkrets. Förmodligen handlar det om att det önskat en egen riksdasgslista förutom den som fastställts av distriktet. Speglar ytterligare en konflikt i den politiska sfären.

Nu bär det iväg med tidningen för att i utbyte få morgonens första kaffkopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback