Nu blir det lugnt ett tag på den här sidan

Innan jag nu drar till Skellefteå vill jag göra ett upprop för en Hej-reform. Eftersom jag börjar vara lite skumögd har jag svårt att känna igen folk - särskilt när jag kommer drivande med bil. Så jag hälar glatt och villigt på allt som rör sig.

Ganska roligt att se hur olika folk bemöter det. De allra flesta - åtminstone hemma i byn - hälsar glatt tillbaka men en del ser helt förvånade ut.

I dagens samhälle - med våld och elakheter - kanske det vore på sin plats med en hej-kampanj. Vad jag vet härstammar hälsningen från den tiden då det var viktigt att veta om den man mötte var vän eller fiende. Med någon form av hälsning visade de att de var vänligt sinnade.

Det tycker jag vi ska ta efter!

Nu drar jag till Skellefteå för valutbildning och årsmöte. Blir nog inga fler noteringar på den här sidan förrän söndag kväll.

Då ska ni få veta om det blev någon användning för springkläderna. Ska vi slå vad?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tusen tack allihopa för en underbart lärorik,intressant och inte minst jätte rolig helg.

Länge sedan jag fått skratta så mycket och så gott.

Tusen tack till alla underbara folkpartister som gett mig en oförglömlig helg...!

Extra tack till Anders Mansten för danserna ,du är en dansant herre.

Men allra mest vill jag tacka dig Ylva,..för varje dag blir du bara bättre,precis som ett fint vin.

Du är så go ,så riktig och rar ..ja kort sagt ,du är toppen..!


Kram till er alla underbara fina och kloka människor med hjärta & hjärna som jag fått äran att träffa / Ylva M

2006-04-23 @ 19:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback