Och vem har sagt att det ska vara lätt?

Just hemkommen från besök på Västbacken. Har deklarerat för Hjortborgen AB, Jens och Lotta. Plus att jag tagit med underlag för att deklarera för min före detta "man", Jens pappa.

Det gläder mig att det inte är något tjafs om avdrag hit och dit för Jens och Lotta.  Bara skriva under.

Däremot blir jag smått förtvivlad när jag ska fylla i K 10. En kryptisk blankett där du på något sätt ska tala om något som jag inte förstår. För att inte behöva extra beskattning ska du ha tagit ut lön i förhållande till andra i bolaget. Och så ska du fylla i en massa rader som inte berör dig för att bevisa  just att det inte berör dig.

Skulle vi inte kunna göra en särskild blankett också för alla girigbukar som hittar på det ena fantasifulla avdraget efter det andra

Tio Guds bud har 124 tecken, FN:s deklaration om mänskliga rättigheter några tusen tecken. Gissa hur många sidor regler för småföretag det finns?

Svar kommer när jag prata`t med Johan Landström som levererade den sanningen igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback