Övergående problem

När Anna förväntas bli minister i höst tar Jens över ordförandeklubban i folkapartiet Norrbotten (om nu årsmötet beslutar så). Bo Östman tycker maktkoncentrationen blir stor.  Men det är ju ett övergående problem, Bo Östman, jag har ju tänkt bli kommunalråd på heltid till hösten. Om Gud är god och väljarna vill!

Pastor Åke Gren ska ordna egen Pridefestival. Nu säger dom det på TV också. Det låter konstigt men är väl någon anti-mot-festival kan jag tänka.

Hyresgästerna i Svartöstan har mobiliserat och är nu med i båda lokaltidningarna med sina krav om att få bo kvar. Annika Eriksson, mp, och jag försökte på kommunstsyrelsen att få någon form av garanti att husen skulle få bli kvar i avvaktan på om området verkligen kommer att behövas för Norrbotniabanan.

En polisman är åtalad för våld på krog. Har det varit rubriker om detta? Har jag glömt?

Sporten påminner om att det är 29 dagar kvar till Stadsmaran som i år äger rum den 20 maj. Folkpartiet i Luleå har utmanat de andra partierna i fullmäktige att ställa upp med lag i Vårruset den 29 maj. Vi får se om vi får någon respons.

Det känns som kort tid till Stadsmaran - men nog vetja jag ska vara med på den kortare sträckan i alla fall. Hur är det sonen - anmäler du fru och mor. I år kanske det är dags för Sara att debutera?

Och idag gratulerar jag alla jag känner som heter Anneli och Annika. Det känns som om ni är många så jag törs mig inte på någon uppräkning - så jag glömmer någon.

Nu vill jag bara säga till er i tjocka släkten - som via bloggen kollar min dagsform - att i helgen blir det uppehåll i bloggandet. Jag åker till Skellefteå för att träffa partildaren som hastigast och för att delta i valutbildning. Åter söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback