Sminkad till tänderna!

Så har jag varit på TV4. Hann inte mer än in genom dörren så kom ej tjej och frågade om hon kunde intervjua mig för nyhetsinslaget. Visst! Inte bangar jag om man får vara på TV.

Sen skickade hon in mig i fikarummet för att vänta på Åsa, programledaren. Som kom och gick igenom förutsättningarna. Sen blev jag hämtad till sminket. Och jag som brassat på med eyeliner och mascara och trodde det skulle räcka. Fast läppstift också förstås. Men här blev det puder och rouge och mer streck och mascara. Riktigt flådigt!

Så fick jag se de bandade inslag som skulle vara med i programmet - och sen var det dags för studion. Konstigt att prata med "rösten" Peter Eriksson. Och så såg jag mig själv på väggarna i minut och parti. Ny och fin studio liksom lokalerna i övrigt.

Tillbak på jobbet har Thomas passat på att ta en massa bilder av mig. 45 närmare bestämt. Han hävdar att vi fick ta 200 förra valet innan det fanns ett som gick att använda.

Nu ska det bli förberedelser för kvällens Månadsmöte med våra kommunala frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback