Yxiga var namnet!

Nu har jag tränat. Idag var det det gamla gänget - vad tryggt det känns att hälsa igenkännande åt höger och vänster. Här står tjugotalet herrar i högst varierande ålder. Här är Janne från huset, här är Janne från Ljus & Kraft, revisor Anders, Peter och hans dotter Emma, Gun med sin fibromyallergi som sliter med roddmaskinen för att hålla musklerna i gång. Här är yterligare massor med Pellar och Kallar - de allra flesta med kända ansikten. Men här - i en annan miljö än vad jag är van att se dom är det lite svårt att hitta namnen.

I helgen ska jag vara ledig lite grann. Eller ganska mycket. Ska nog bara jobba söndag em och kväll. Ska till Överkalix på sista nomineringsmötet. Tänkte just att det nog är nödvändigt med lite vila. När jag skulle låsa upp ytterdörren mot gatan gick jag istället och låste andra dörren - från insidan. I går morse när jag skulle duscha satte jag igång solariet. Det har varit ett antal baklängesgrejor som tyder på viss distraktion.

På radion hörde jag ett referat om datorer. Någon ting var "yxigt och ineffektivt". Hur är något när det är yxigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback