Behövlig ventil

Oj vilket tryck det är i valrörelsen redan - internt vill säga. Alla är ivriga att komma igång med både det ena och det andra. Möjligen inspirerade av dagens (gårdagens) opinionssiffror. Har nyss öppnat mailboxen och möttes av nödrop om material till Nolia, fler deltagare till valupptakten med mera.

Själv kom jag hem precis till Rapport och skulle vila en liten stund. Och återvände till verkligheten skrivande tidig morgon den 11 augusti, kl. 00.05. Tillbringade drömmen i "bärigården" Sunderbyn där jag växte upp. En gård med anor bak till 1700-talet (måste kolla om det var så eller tom ännu tidigare). I drömmen fanns släktingar och grannar som varit borta länge. Det var riktigt avslappnande och härligt!

Tar det som ett tecken på att gamla farmor Hilda (född 1874) är med mig alla dagar fram till valet. Och farbror Erhard och specielle morbror Otto - Morbror Otto med Norrskensflamman och Lektyr - att den gamle kommunisten och Iogt:aren var med mig måste tyda på framgång i valet!!

Nu gäller det bara att komma ihåg alla önskningar som framfördes och verkställa dessa om några timmar.

Livet är härligt!! Men kort och intensivt - känns som om bloggandet kan bli en bra ventil i valrörelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback