Mycket vatten under broarna

Det känns som om det runnit mycket vatten under broarna sen jag skrev här i morse. Uppretad har jag varit hela dan. Dels på Anders M som nästan alltid lyckas bli missuppfattad. Men också på den jäkla journalisten som lyckas bli så duperad av Leif Wikmans försök att utnyttja tidningsankan. Medvetet eller inte av journalisten vet jag inte. Men att det var medvetet av Leif Wikman DET vet jag. Jag sa bara i förbigående till honom att för hans del var det inte nödvändigt att göra sig dummare än han är.

Gnälla på journalister brukar jag mycket sällan göra. Tre gånger har jag gjort det på rikt under mina 30 år i politiken. Ett handgemäng hade jag med PO Wäring (eller Värsting) på hans tid på Kuriren. Har glömt vad det handlade om. Andra gången var faktiskt samma journalist som jag är förbannad på idag  - och det var förra valrörelsen om missbrukshemmet jag berättade om i morse. Det värsta av allt är att han bor i Sunderbyn och faktiskt medverkat till den fantastiska boken om Sunderbyn - så jag kan väl inte vara arg på honom så länge heller.

Annars är jag fortfarande skogstokig på Försäkringskassan. Pratade med en läkare i dag vid valstugan - och han bekräftade bilden av att "kassan" ganska slumpmässigt och ursinningslöst kastar ut människor ur sjukpenningsystemet.

Nog är det väl sanslöst att statliga försäkringskassan så grovt misstror landstingets egna läkare. Res er - det är ni som måste hjälpa till att stoppa drevet mot ohälsotalet. För att fixa bättre siffror till sosseregeringen så skickar de ut människor i totalt kaos och förvirring.

Vi har haft fullmäktige också idag. Det var inte särskilt upphetsande.Programmet som gör att folk ska kunna bygga ut sina sommarstugor antogs. Men sossarna och vänstern vill inte rent ut säga om folk ska tvingas ansluta sig till kommunalt VA. Det pratar luddigt om flexibla lösningar.

Och halvfem var vi färdiga. Jobbade till sju och sen levererade jag foldrar för utdelning till Eva Nilsson - en av våra duktigare valarbetare. Och poltiker också för den delen.


Det kan hända att det inte blir någon morgon blogg så tidigt i morgon. Möjligen måste jag förflytta mig till stan extra tidigt för att skicka material med bussen till Älvsbyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback