Smått patetiskt

Det var inte mycket till valaffischer. Anna-Karin Johansson, en skrynklig Krister Hammarbergh och en oläslig sosseaffisch på en allt annat än fräsch tavla här nere vid Charlottendal.

Jag säger som Magnus - Kryssa Magnus - hur upphetsande är det. Det var ungefär lika upphetsande som Kryssa Krister.

Krister är en duktig riksdagsledmot som hörs och syns. Men "Kryssa Krister - ett tryggt val" känns som om budskap och person inte hör ihop. Inte är det trygghet jag främst sammankopplar med Krister. Måhända han vill associera till att han driver polisfrågor - men så längt kopplar inte väljarna.

För övrigt är det i vanlig ordning idiotaffischerat om man nu ska bry sig om reglerna. Anna Karins står nåstan ute på vägbanan vid Storheden. Gissar att de är i kull knuffade innan kvällen. Badhusslänten skulle det inte vara tillåtet att affischera detta val. Men även där var Krister och Anna-Karin och en sosseaffisch också om jag minns rätt.

Men vem bryr sig? Inte jag i alla fall som strax drar ut till valstugefilialen i Antnäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback