En fridefull 3:e advent

Har fått riktigt dålig vanor att dra mig länge på morgonen. Det kan ha en viss orsak att jag i julstöket nu sover i tv-rummet och har nära till tv-kontrollen. Ganska mysigt med barnprogram på söndagmorgon.

Något intressant på nättidningarna har inte dykt upp sen jag gjorde min snabbkoll i natt. Ovanligt lite fylla och misshandel i våra lokala tidningar - hoppas det beror på verkligheten och inte på att redaktörerna också rusar runt i julstressen.

Själv har jag gjort en premiär här på förmiddagen. Reserverat biobioljetter via internet. Så nu kanske kulrutkvoten på det området ökar. Enkelt var det också - men jag måste komma ihåg att hämta dem före klockan 18 i morgon - vilket väl innebär att jag måste göra det idag. Vilken film det är - det kan jag inte skriva eftersom jag ska överraska någon med en biobiljett till julklapp!

Jo, det är nog bästa att hämta dem idag. Att tro att kommunfullmäktige slutar före 18 är väl bara en dröm. kan inte tänka mig att det tar någon hänsyn till att jag skulle vilja bara på Sara och Lisas julfest i morgonkväll.

Nu pular jag vidare med denna dag - eldar tredje ljuset och måste tillbak till köket och kolla läget. Sen blir det 12-kaffe i vanlig ordning. Därefter ett anfall mot stan för att se om jag kan hitta en parkeringsplats i närheten av Ljus & Kraft - damsugarinhandling för fars räkning. Så måste det väl bli någon timme till att kolla igenom morgondagens tre sammanträden. Så det inte smugit sig in någon överraskning i dessa orginalhandlingar.


Jag återkommer väl framåt kvällen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback