Ett icke problem!

Det är lätt att ägna tankekraft åt icke problem när nyhetstorkan är sådan att politiska journalister får koka soppa på en spik för att överhuvudtaget få ihop någonting.

Nu på morgonen funderar jag över hur Norrbottens Kurirens nättidning redan klockan 06.00 kan ha lagt ut "det händer på Kuriren idag". Förvisso är det mest kända saker där som att Luleå Hockey har hemmamatch. Men någon måste ju utföra utläggningen? Eller sker den med automatik.

Att Jan Björklunds förslag om att kunna flytta mobbare hamnar som stor nyhet måste nog också ses i spåren av nyhetstorkan. Kravet/löftet från folkpartiet har ju funnits med i hur många år som helst. Och borde också innehållsmässigt vara en självklarhet som borde varit genomförd för länge sen.

Genomfört för länge sen borde också underhållet på Pontusbadet vara gjort. Nu har man gjort väldigt fint och trevligt i entrén - fasaden utåt. Men lilla toaletten på väg till bassängen är fortfarande i samma undermåliga skick. Pappershållare på trekvart, handtag och lås på sniskan, hål i kaklet med mera med mera. Som farmor sa - man måste vara hel och ren under också.

Särskilt idag då en hemlig beundrare kommer att korsa vägen för oss Vädurar!


Och Maria Salmgren söker jobb som kommunchef i Övertorneå. Om hon verkligen vill ha det så hoppas jag hon får jobbet. Jag tror dessutom att Marias "fartighet" kan vara precis det Övertorneå behöver.

Självrannsakan skulle behövas i Pajala - både för det som hände politiskt i samband med valen till styrelser och nämnder. Men grodorna bara fortsätter från det hållet. Ursäkta, Thore Kostenius, men nog vore det på plats med lite självrannsakan. Men kritiken från länsstyrelsen bemöts bara med motangrepp. Det är ytterst allvarlig kritik som riktas mot socialtjänsten i Pajala - och underlåtelserna drabbar de allra utsattaste barnen. Tur att Thore redan är predestinerad att avgå - för annars hade bara unsen av sanning i kritiken varit skäl nog att kräva hans avgång.

Och Britta Edwall - numera gift Ledin - från Boden var NSD:s lördagsflicka för 50 år sen. Och Britta är ännu snyggare nu som 65-åring.

Nu bär färden av till Stadshuset för justering av protokoll!

Kommentarer
Postat av: Berndt

Måste säga att du är en hyperintensiv bloggare! Hur hinner du?! Imponerande. Beträffande den stora mediauppmärksamheten av Björklunds "mobbare" är jag inte förvånad. Såg i SvD att han fick ett enormt gensvar. detta är en fråga som absolut engagerar många och därför blir responsen stor. Inte bara för att det är nyhetstorka!

2006-12-29 @ 11:09:56
Postat av: Ylva Strutz

Jag älskar mitt bloggande. Och det bara "rinner" till när jag sätter mig vid tangentbordet. Det blir liksom sista tanke eller det som finns i huvet just då som kommer. Och så har jag kommit till den åldern då jag kan bjuda på det mesta. Jag läser i princip aldrig igenom det jag skrivit. Så det blir säkert både skrivfel, stavfel, grammatiska fel och att jag understundom säkert anses lite galen!

Kram Ylva

Postat av: Berndt

Nån gång kan du kanske ändå behöver lite inspiration? Kolla gärna in Berndts Blogg där det också rinner till, men förstås inte lika ofta. Adressen tiberg.se tar dig till min och sonens "portal" ;-)

2006-12-29 @ 18:01:15
URL: http://www.tiberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback