GOD JUL

Äntligen är den här - julaftonen. Och vit är den också. Men gradantalet darrar runt nollstrecket. Vi hoppas det lägger sig på "kallsidan".

Själv invigde jag julafton vid 3-tiden i natt - då jag smög upp och smakade på lite köttbullar, skinka, rödbetssallad med mera. Och drack julmust direkt ur flaska. Det är det sistnämnda som numer bäst symboliserar jul. I ett dygn dricker jag knappt något annat än julmust - och detta bara just detta speciella dygn. Egentligen ska det ju vara gammeldags små glasflaskor men dessa är svåra att få tag i. Och jag föll för den av Radio Norrbotten utsedda vinnaren - Apotekarens. Men jag ska nog under kvarvarande delar av dygnet försöka prova någon annan sort.

Apropå svårt att få tag i så såg jag faktiskt i går kväll på Kvantum att de hade skinkor i någorlunda naturellt skick - dvs insaltade - men med vatttudragning och tillagning kvar för hemmaköket. Och även grisfötter fanns - dock frusna. Revbensspjällen tror jag dock Nord-Chark fått om bakfoten - julens revbensspjäll ska inte vara liktydigt med den sorts revbensspjäll som produceras på sommarens grillar.

Nu ska jag duscha och se vilka julaftonskläder jag ska ha på.




Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

God Jul Ylva hoppas tomten kysser dig under misteln,rätt tomte!
God jul till er andra också ,..så klart.... :o)
Kraaaaaaaaaaaaaaam!

2006-12-24 @ 12:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback