Grattis Lars!

Fick just besked om vilka regeringen utsett till Polisstyrelse i Norrbotten. Och då får jag verkligen gratulera Lars Karlsson från Boden - som inte bara puttat ner mig till ersättare utan också utsetts till vice ordförande. Och vi som knappt trodde vi skulle få någon plats alls - vi som tappat mandatet.

Undrar hur glad Lars Gunnar Holmqvist, moderaterna, är åt det  - han som suttit vice innevarande period.

Ordförande blir förre kommunalrådet från Älvsbyn - Bo Johansson.

Och Helen Doktare kom inte med - fast hon visst trott det på senaste mötet. Miljöpartiet fick ingen plats alls.

Och inte bara snön lyser med sin frånvaro - ingen julmusik på stan - en enda ynka tomte såg jag och det var på Kvantum. Men visst får man julstämning ändå - när jag fått köa över en timme vid Lottas Deli - fiskdelikatesserna.

Nu ska jag åka till min bosniska väninna, lämna lite julklappar och önska God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback