Julens böcker!

Ingen av dessa böcker återfanns i Rolf Nilséns boktips inför julen. Men damp likväl ned som julklappar till mig. Till bok nr 1 - Allt om män - följde dessutom med doftljus för att förhöja den romantiska stämningen.


46461-174

Årets julklappsböcker kräver utrymme så ni kan se den finstilta texten också. Jag misstänker att det finns en motsvarighet. "För män som tror sig vet allt om kvinnor - eller önskar att de gjorde det." Innan jag har också den i min hand och kan balansera så törs jag mig bara på ett någorlunda könsneutralt citat: "Spända män dricker alkohol och invaderar andra länder. Spända kvinnor äter choklad och invaderar köpcenter."


46461-175

Bok nr 2 är författad och illustrerad av barnbarnet Lisa, på det 7:e. Undrar om föräldrarna noterat att  boken är publicerad på papper med ABF-loggan?

Och så kan man ju undra vad budskapet till farmor är - dags att sluta tro på tomten - eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback