Mellandagspyssel

För er som inte springer på reor eller jobbar kommer här fortsättning på kryddleken. Vilka kryddor döljer bakom dessa meningar. Detta har jag inte facit på - men tror mig kunna 3.

Det är Lars Hult som skickat dem - men om han löst de jag skickade förtäljer inte historien. Dock har jag fått vidarebefordra svaren till ett antal personer som lyckliggjort sin omgivning med knåpet.


Gör tränaren laget före matchen,
Blomma på havet,
Kyrkobyggnad,
Erik Zetterström,
Inrutat jag,
Om man inte delar på bördan,
Att hitta ett uttryck,
Besuttna föräldrar,

Så särskilt mycket har jag inte heller fått gjort på mitt arbete - när möjlighet ges är det för lätt att hamna i oväsentliga detaljer. Tacka vet jag lite puls och stress! idag har det ringt en - säger en - gång på jobbets telefon.

Kommentarer
Postat av: Lars

Enl. löfte:
rosmarin Om kungahuset kan man tvista länge
basilika men försök att påstå att en sosse
som president skulle bli bättre
kardemumma och billigare och att förstöra vår
mejram historia kan väl inte vara liberalt
enbär
mynta
pap(p)rika

2006-12-30 @ 11:31:54
Postat av: Lars

Va grylligt det blev men jag var väl upprörd

2006-12-30 @ 11:36:57
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

När det sen gäller vem eller vilken som ska vara vårt lands president så ska ju denne utses genom demokatiska val och det om något är väl liberalt? Sedan är det väl bara se till att vi får fram kandidater med liberalismen fast förankrad i både ord och handling svårare än så behöver det inte bli Lars.

2006-12-30 @ 19:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback