Mera sånt!

"Det blir nya regler för feriearbetande barn i familjer med socialbidrag. Deras arbete ska inte längre medföra att familjerna får mindre bidrag från sina kommuner.
Det måste löna sig för de unga att arbeta extra på helger och lov, säger socialtjänstminister Maria Larsson i Svenska Dagbladet. "

Vad glad jag blir - ovanstående har jag klippt från
Norrbottens kurirens nättidning. Det här har vi uppmärksammat tidigare på olika sätt - men tidigare regering har inte stått på barn- och ungdomars sida. Det har mer månat om socialnämndernas budgetar. Eller hur chefen för Unga Gamar, Fredrik Lund?

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag måste tillstå att jag inte visste det varit som är skrivet ovan men jag reagerade starkt på det som för mig är en nyhet.Helt sanslöst och urbota korkat men inte minst fult gjort,usch!

Det är en synnerligen god nyhet att det blivit en ändring i den frågan.

Maria Larsson får dagens puss&kram!

2006-12-01 @ 15:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback