Nu är jag gammal och religiös

Det sägs ju att fan blir religiös när han blir gammal. Detsamma har inträffat för mig. Inhandlade ett stycke Aftonblad till mina föräldrar (det är som med Se och Hör, man måste skylla på någon) som jag "inmundigade" samtidigt som lite potatis, kalvsylta och rödbetor (hos mor så klart).

Läste Lotta Grönings lilla vänsterspaltare - och dra mig längst in i blåbärsskogen - tror jag inte hon skrev precis som jag skrev i tidningskrönikan häromdagen. Om den genomfalske Tomas Bodström. Dels för det han tidigare kritiserat Carl Bildt för samma sak som han själv underlåtit att göra. Och dels för den senaste historien där Bodström för vad han tror är egen vinning kritiserar JK. Precis som jag gjorde så gratulerade hon också Beatrice Ask. Måste säga att Bea inte tillhört mina favoritet bland moderatpolitikerna - men jag måste säga att som kontrast till Bodström så framstod hon som klokheten och sundheten själv.

Jag måste säga att det hänt tidigare också att jag "råkat" bläddra fram Gröning i AB och tyckt att haft kloka åsikter. Å andra sidan har jag ju inte långt till pension.

Annars hade jag svurit på att ta mig ut på "lokal" i kväll. Och hade faktiskt flera bud om sällskap. MEN; klockan 20.00, Året med kungahuset. Klockan 21.00 Såsom i himlen. Om ni lovar att inte berätta det för någon så är jag en av de få som inte sett den sistnämnda.

För övrigt såg jag programmet om drottning Silvias klänningar häromkvällen. Var det igår? Och jag säger bara det - hon måtte vara född till drottning.

Hjärnan säger förstås att monarki är fullständigt korkat - men maggropen säger något annat när man ser ett sånt program och en sån äkta och genuin framtoning som Silvia har. Det har ju för övrigt hela spinnsidan i kungahuset!

Tänk om vi hade haft ett kungahus som i England - vem hade velat vara monarkist då? Inte jag i alla fall - då hade man kunnat skylla på hjärnan!.

Kungahuset, yeh, yeh!

Kommentarer
Postat av: Lars

Yeah, men akta Dig, Du får Olssonskan på Dig!

2006-12-29 @ 20:23:18
Postat av: Strutzan

Ja, fast hon har ju lämnat konfirmandåldern hon också - så man vet ju aldrig.

Facit - direkt till mig!!

2006-12-29 @ 21:41:01
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

"Kungahuset, no, no" bort med denna historiska och odemokratiska kvarleva kungar, drottningar prinsar och prinsessor hör till sagorna och ska endast vara och finnas där. Var finns demokratin i att man föds till och ska ha som arvslott landets högsta ämbete? Att man redan i moderlivet är för mer än andra, det är bland annat detta som för mej aldrig kan sammankopplas med en modern demokrati. Jag vill väl inte heller att skattepengar ska gå till landets överlägset dyraste socialfall. "Nej bort med Bernadotte och alla kungliga slott."

2006-12-30 @ 08:55:53
Postat av: Berndt

Att ersätta monarkin med republik vore som att byta ut den svenska flaggan. Leve Konungen, även om han svamlar med talet ibland. Who doesn't?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback