Synsk?

I  går skrev jag min tidningskrönika så hade jag någon underfundig kommentar om företaget Obol - att det inte skulle bli långvarigt. Och idag har Kuriren 3 sidor där bolagets ifrågasätts. Jag hade vare sig förr eller senare hört talas om det och ändå fick jag rysningar i kroppen som gjorde att jag kommentade det i går. Undrar om min farmors synskhet gått i arv?

Annars behöver man tyvärr numera inte vara särskilt synsk för att föruspå att det ska vara moderatgräl i tidningarna. idag är det Hamamrbergh visavi Staffan Eriksson.

Trevlligare moderatkänning hade jag i går utanför Handelsbanken där jag fick en kram av Swedell

Gerd och Harry är i tidnignarna med sina barnbarn Ellen och Klara - på tomtens avdventskalender. Vilket påminner mig om att jag är skyldig "tomten" Harry Nyman en lunch-

Vilket påminner mig om att Jens just ringde och var på väg till mor och far med Sara och Lisa. jag uppmanades att också komma och fika vilket jag nu gör

Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Ja om det nu finns en Gud att tacka så gör jag det som slipper vara medlem i moderata svamlingspartiet
vad håller dom på med? Nog har vi våra diskutioner men de avslutas ju med att vi skrattar åt detta så nog valde jag rätt en gång för ganska många år sedan.Här ser vi tydligt vad som sker när demokratin kommer först i andra eller kanske till och med i tredje hand då blir det ofta bråk och kiv.

2006-12-02 @ 11:26:55
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag måste säga att jag sagt tack och hej och vänt i dörren för länge sedan om jag blivit moderat.
Jag tycker det är ett plus i kanten att vara snäll,dvs.ha emotionell intelligens.Att respektera och vara rädd om varandra.Försöka förstå varandra,åtminstone vilja.Att inte bråka med varandra,livet är för kort för det.
Hos Folkpartiet får man vara den man är,man får möjlighet att utvecklas och växa efter sin egen förmåga.Alla behövs och känner sig delaktiga.
Man har luft under vingarna,frihet kallas det.Passar bra för en Pippi Långstrump människa som mig.Så jag håller med dig Nisse.
Kram kompis! :O)

2006-12-02 @ 14:22:57
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag måste säga att jag sagt tack och hej och vänt i dörren för länge sedan om jag blivit moderat.
Jag tycker det är ett plus i kanten att vara snäll,dvs.ha emotionell intelligens.Att respektera och vara rädd om varandra.Försöka förstå varandra,åtminstone vilja.Att inte bråka med varandra,livet är för kort för det.
Hos Folkpartiet får man vara den man är,man får möjlighet att utvecklas och växa efter sin egen förmåga.Alla behövs och känner sig delaktiga.
Man har luft under vingarna,frihet kallas det.Passar bra för en Pippi Långstrump människa som mig.Så jag håller med dig Nisse.
Kram kompis! :O)

2006-12-02 @ 14:24:46
Postat av: Anonym

Jag som trodde man valde parti efter åsikter, men jag kan ju ha fel...

2006-12-02 @ 15:07:28
Postat av: Ylva Mjärdell

Åsikter ja visst men det är en fördel om man känner sig trygg nog att uttrycka dom också utan att riskera att hamna i klistret........

2006-12-02 @ 15:28:35
Postat av: Ylva Mjärdell

Så klart att man måste ha en gemensam värdegrund om än man nu inte måste säga ja tack och amen till allt som sägs.Naturligtvis handlar det om åsikter men det är en förutsättning att man även är trygg inom sitt parti så man vågar uttrycka dem.
Det kan man inom Folkpartiet.

2006-12-02 @ 15:36:21
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Självklart så är det för oss den liberala ideologin som är vår ledstjärna.Med den följer naturligtvis också demokratin och förståelsen av vad demokrati är.Vilken tycks lysa med sin frånvaro bland moderaterna här i Luleå men det är ju deras bekymer och inte våra.Har jag nu uttryckt
mig så klart att du förstår Postat av:??????????

2006-12-02 @ 19:12:59
Postat av: Anonym

Ja, YM det är därför jag röstar på Folkpartiet. Och efter vad jag har läst så har allt skett inom demokratins ramar annars så skulle personer begått ett brott, vilket de inte har gjort.

2006-12-03 @ 03:07:23
Postat av: Gerd Niemi

Vi i det kära folkpartiet kanske ska ge lektioner i demokrati till moderaterna-dom som redan har högskoleutbildning.Det måste fattas många lektioner i pedgogik,empati och mycket,mycket mer.
Jag måste nog trots att jag lämnat fullmäktige besöka månadsmöten-saknar den sedan i onsdags.De´Ni !!!!!
1:a ljuset tänt. Ellen och Klara satt som tända ljus (i stadsparken)Onsdag gör vi ett avbrott och reser till GC på en vecka.
Kram Gerd

2006-12-03 @ 10:28:36
Postat av: Ylva Mjärdell

Vad kul att du röstar på Folkpartiet signaturlös!
Trevlig 1,2,3,4 advent och God Jul :O)

2006-12-03 @ 21:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback