William och Kate räddar monarkin!

Nu kan nog engelska republikanska klubben slänga sig i väggen också. William - med prinsessan Dianas förtjusande leennde - uppmanas nu att gifta sig med sin Kate. Vilket par de skulle bli! Släpps de fram till makten i någorlunda tid så ökar nog chansen att monarkin överlever i England också.

Överlevde gjorde däremot inte Saddam. Nu frossar tidningarna i hängningen och redan i går varnades det för starka bilder. Jag trodde det var från själva hägningen och bestämde mig för att inte klicka mig in. Men nu ser jag i dagens tidningar att själva hängningsögonblicket inte spridits med rörliga bilder. Och medierna sägs därmed ha sluppit moraliska övervägningar om publicering eller ej. Är det någon som tvekar om hur det hade valt?

Men jag säger som Liza Marklund. Avrättningen är ett misslyckande. Men jag kan inte påstå att jag sörjer att jag sörjer att han är död.


Nu ska jag försöka komma ur mina nattkläder - som årets sista dag är en Kalix Älv T-shirt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback