2006 års blåklints hatt??

Min blåklintshatt i 2002 års valrörelse blev verkligen större succé än vad avsikten var. Verkligen ett igenkänningsmärke som väl kunde matcha Stefan Tornbergs gröna hår och "valbyrå". (Har ni märkt hur ofta jag skriver om Stefan?)

Nu gäller det förstås att hitta något med lika bra genomslagskraft. Kolla in på 
Madame Upanova Den längst upp till höger.

Den är ju bara för söt. Men tydligen är det en Disneyfigur och lär väl inte få användas. Vem kan sådana regler. Får man använda den till exempel för tryck på T-shirt för eget bruk.

Hon lär heta Madame Upanova vilket också låter lagomt uppkäftigt. Viss risk att avslöja min böjelse för Madame Upanova - hon kanske är en riktigt ruggig typ.

Kommentarer
Postat av: Nämen en blogg!

Hej kusin, hörde av mor att du bloggar så jag blev lite nyfiken bara- ha det bra! Hälsningar kusin Tomas i Gävle

2006-02-15 @ 10:01:07
Postat av: Els Jakobsson

Jag tycker Suzanne (sid 9 tror jag) är sötast men hur ifriden du kan få det som en symbol till valrörelsen vet jag inte. Kanske en liten broschyr eller en liten Suzanne på valaffischerna i hörnet och på allt annat du producerar?
Els

2006-02-15 @ 13:47:32
Postat av: Lena

Ett härligt perspektiv du tar...gillar din hatt!

Postat av: Ylva Strutz

Hej kusin,Tomas, se så bra med bloggar, man får till och med kontakt med släkten.

Hoppas allt är väl med er. Min mailadress är [email protected], om den nu inte syns någonstans.

2006-02-15 @ 18:20:12
URL: http://strutz.webblogg.se
Postat av: Stefan

Vi har ju ett alldeles speciellt förhållande ;-)

2006-02-15 @ 20:25:45
URL: http://stefantornberg.blogspot.com
Postat av: Ylva

Absolut, Stefan, men berätta det inte för någon!

2006-02-15 @ 20:50:34
Postat av: Ylva

Tack, Lena från Södertälje, för dina synpunkter. Kul att du gillar min hatt. Kollade in som hastigast på din blogg.

2006-02-15 @ 20:54:36
Postat av: Gerd Niemi

Ylva!

Hon är vår alla tiders gruppledare.Vilka härliga reflextioner och bloggar.Madame Upanova med benen ikors-Nej Ylva Det måste vara en tuffare Strus(z)a la Selma.
/Gerd

2006-02-17 @ 22:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback