Alla dessa tecken ( :) Niki ) är det klokt det?

Usch, nu har jag jobbat en hel söndag igen. Från nio till sex. Fast riktigt sant är det inte för eftersom den äckliga solen (jag tycker verkligen så) började sticka fram sitt tryne när jag åkte till jobbet så jag ställde  kosan direkt ned till solariet.

Härlig avslappning och så känner man sig så mycket fräschare och friskare när kinderna ljummar och får en lite rödbrunare ton.

Så lite undanstädning av gårdagens inkastade grejor. Och så lite svar på mail. Och så...Jag visste precis vad jag bara skulle göra just denna söndag. Lita ackordsjobb - när det är färdigt så skulle jag åka hem. Men det är likadant varenda gång.  Jag lyckas alltid fylla upp hela dan.

Allt nog så har jag hunnit med att lite sporadiskt följa femmilen. Jag tycker INTE om masstarten. Femmilen ska vara mandomsprovet där var och en kämpar mot klockan och sig själv. Helst ute i mörka skogarna. Fast det är väl länge sen det var så. Möjligen när jag fick folkskolan och vi fick paus för att lyssna till när Hakkulinen och Sixten Jernberg jagade varann. Jag kan fortfarande se högtalaren framför mig, ur den vilket det spännande nådde oss.

Sen har jag varit med och tagit OS-guld i hockey också. Fast det sitter en tagg där fortfarande. Var det läggmatch? Var det därför vi tog oss till final?

Jag lyssnade mest till radionreferatet - det är liksom lättare att jobba samtidigt då. Det var en förfärlig kommentator, den ene av dem. Han var så himla upphetsad - onaturligt upphetsad - att jag hela tiden tänkte att han nog bara var ute efter att bli historisk. Ni vet den om pucken som gliiiider i mååål! Fast det vet ni bara om ni som är i min ålder eller äldre. Vi som tittade på TV men lyssnade på radion - samtidigt.

Och så språkpolis Strutz: ett inslag i rapport så säger reportern (vet inte vem) att Filmpool Nord haft så mycket pengar "på grund av" EU-stödet. Ja, stackars dom. Eller måhända det var  bra att det hade gott om pengar så det kanske var "tack vare EU-stödet". Lär dom sig ingenting nu för tiden. Säger hon som skriver "dom" istället för "dem".

Och så fick jag mail från vår presschef Niki Westerberg; :) Niki . Är hon arg eller glad eller vad är hon med det tecknet?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback