Lunch med onyttigheter

Som vanligt när tillvaron blir tillräckligt stressig faller jag för skräpmat. Satt under miljönämndens föredragning och fantiserade om hur gott det skulle bli med en stor ostburgare, med extra ost, salt peppar och lök. Och chilicheese, fyra friterade kulor som bara är så goda.

Jodå, det blev sånt. Och gott var det - men nu känner jag mig däst - det dåliga samvetet sitter i magen just nu.

Förvaltningschefen inledde sitt pass inför budgetutskottet med att be Lille Fridolf om ursäkt för gårdagens taffliga beteende. Om det nu var så att herr Lindström och andra närvarande hade uppfattat det så.. så nog bad han herr Lindström om ursäkt. Lite konstigt kändes det med herr Lindström hit och dit.

Och Selma fick då ingen ursäkt alls. Men lika bra var väl det. Det hade väl blivit så känslosamt så man börjat gråta.


Nu håller vi eventuellt på att ta medalj i skidskytte. Min rapportör Thomas är lite ojäm - ibland skriker han om guld- och ibland lämnar han Tv:n och återgår till jobb. Men nu händer det saker...


Tillbak mot stadshuset för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback