Man fattar nada!

Men vad tokigt är det som händer i världen. Ambassader brinner i Beirut och människor ropar efter Bin Ladin som de vill ska förgöra Danmark.

Lars Leijonborg tycker att regeringen ska ta initiativ och göra ett stöduttalande för Danmark och yttrandefriheten. Och det tycker jag också. Maria Wetterstrand (mp) tyckterinte det. Yttrandefriheten var ju så självklar och man behövde ju inte använda den för att såra människor.

Nämen det blir ju en smått bisarr situation när vi vanliga dödliga inte ens får se bilderna - för att det sprider sig en rädsla att publicera dem. Om alla fritt får se att det är så förfärligt och fördomsspridande som det beskrivs - då skulle ju domen falla hård mot Jyllandsposten. Då har vi möjlighet att protestera med rätt mottagare av kritiken.

Jag tycker att PM Nilssons krönika idag är mycket läsvärd. Så jag hoppas att min länk nedan funkar och att ni också läser och begrundar.



http://www.expressen.se/index.jsp?a=519828


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback