Miljöpartister inne på bloggen!

Nu ska jag testa om några miljöpartister är inne på min blogg. Genom att ha en i deras ögon (kanske?) kontroversiell åsikt. Ja, jag tror vi kan stryka kanske - de är rätt fundamentalistiska.

Är det verkligen vettigt att lägga ned resurser på att döma folk för att man lämnat ett par soppåsar med returpapper på marken utanför en container. Rätt sorts sopor vid rätt sorts miljöstation. Men containern var för full för att rymma också den här personens returpapper. I dagens Norrbottens Kuriren kan vi läsa om en 45-årig Luleåbo som står inför rätta för detta "grova brott".

I ett samhälle där vi har alldeles för ont om poliser. Där polisen inte ens har tid att komma ut vid inbrott och andra tillgrepp. Då har vi resurser till denna typ av finlir.

Jag tror inte att det bidrar till att vi blir miljövänligare. Jag tror inte det bidrar till att det lämnas mindre returpapper utanför för fulla containrar. Möjligen bidrar det till att man tänker sig för om materialet kan spåras.

Och så bidrar det till misstro mot ett samhälle som silar mygg och sväljer kameler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback