Nu ska skyddsnätet testas!

I går kom far hem efter sitt  besök på akuten och efter fem dagars vistelse på sjukhuset. Finns inget i övrigt att önska när det gäller både det akuta omhändertagandet och vården och omsorgen på sjukhuset. Allt har verkligen fungerat perfekt.

Men igår kom han som sagt hem. Med förändrad medicinering och den tydligen högst potenta medicinen Varan. Rena råttgiftet enligt morbror Sture som har den sen ett par år. Utöver detta en doseringslista och en labaratorieremiss. 

Det rådde viss förvirring i det Strutzka hemmet när jag kom igår vid 18-tiden. Skulle man på vårdcentralen och ta prover varje dag eller..Och får han sopa bron och/eller skotta snö?

Så för säkerhets skulle har jag skottat på morgonen.

Men nu har jag talat med distriktssköterskan och jag hade tolkat instruktionerna rätt. Men visst är det märkligt att vi inte har bättre skyddsnät än att man skickar hem en 82-åring utan att till exempel kontakta distriktssköterskan. Hon skulle ju kunna åka förbi och kolla att man förstått rätt vad gäller medicinering och annat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback