Trams och vet hut!

Sitter och lyssnar, strölyssnar, på ku-förhören. Det låter som vilken radioteater som helst. Då och då kilar "trams och vet hut" genom mina tankar. Carl Lidbom och Anders Björks klassiska meningsutbyte.

Tydligen ska alla förhör direktsändas i radio. Och inte nog med det. Enligt Thomas sänder både ettan och fyran i TV.

Förvisso var det en fruktansvärd katastrof  för nationen, Tsunamikatastrofen. Och naturligtvis är det viktigt att dra lärdom och slutsatser för framtiden. Men jag kan inte hjälpa att jag funderar om denna stora apparat som nu dragit igång är rätt sätt.

Och vem ids följa med? Och hur länge ska det pågå? Fast det är väl bra för Tobias Krantz . Han skulle ju deltagit i förhören men så råkar hans föräldraledighet infall precis under förhören. Tror till och med exakt på dagen när det är över så återgår han i tjänst som riksdagsledamot.

Fast har har det säkert mysigt med Isak. Av vilken jag inte fått några foton mig tillmailad på hur långe som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback