Vad ser vi mellan fingrarna!

I annonser har kommunen gått ut och bett om anbud på Mogenlogen. Sista dag för att lämna anbud är 27 februari.

Vi har fått information om Mogenlogen i utskottet. Vi har fåttt veta att en prel. kostnad för rivning var någon miljon. Att riva ner, mellanlagra och bygga upp på nytt var kostnadsberäknat till 6 miljoner.

Vi fick också veta att Bert Sandberg eventuellt var intresserad att köpa den.

Själv förvissade jag mig om att den skulle gå ut på anbud så att fler än Bert Sandbergs frus bolag skulle få vara med och bjuda.

Anbudstiden går som sagt var ut först den 27 men det rivs redan för fullt.

Kommunalrådet är beredd att se mellan fingrarna med att det inte finns rivningslov och det är jag också. Men det är ju fullständigt uppåt väggarna att man ska ta beslut om att sälja, beslut om rivningslov innan ens anbudstiden gått ut.

Jag säger som Lennart Lindström - vad händer om någon lämnar ett högre anbud?

Och hur seriösa uppfattas Luleå kommune som inte ens håller på anbudstiden.

I dessa OS-tider är det väl ungefär som att låta några lag köra första sträckan i stafetten innan resten släpps iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback