Ylva och Jens - lokala OS-hopp

Jens ringde från södra Sverige någonstans - bilande riktning norr - för att så småningom övernatta i Jönköping. Förtäljde något från NSD som jag själv inte noterat.

Gömt i Tomas Petterssons krönika, under rubriken Pajkastning, kan man läsa följande:
"Står man strax utanför den absoluta makten gäller det att tillvara på varje givet tillfälle att ifrågasätta och utmana de ledande. Och vi har faktiskt en mor och son som kan göra prispallen till en ren familjeaffär. Lokala Os-hopp: Jens Sundström, Ylva Strutz. Värste motståndare: Valfri polsk riksdagspolitiker"

Nu har Thomas hittat igen verktygsfältet åt mig igen. Så jag kan svärta (inte fetta som jag skrev), kursivera och stryka under igen.

Det har liksom gått som på räls eller rulle. Eller åtminstone i ett kör idag. Först skrev jag ihop ett öppet brev till kommunledningen på temat  "
Ett gott Luleå - mer än byggkranar , skidåkare och Luleå kalas".  Länken går till den formella skrivelsen till ks - länkar till öppna brevet senare ikväll. 08.15 var jag på plats för kommunstyrelsens arbetsutskott. Tillbak på jobbet klockan 10.15. Distribuera Öppna brevet till media + hinna svara på några mail. 11.30 Stadshuset igen för en kort presskonferens på ärendena som varit på utskottet. Tillbak till jobbet - värma pizza i micron medan jag skrev ihop Lennart och mina anteckningar som skulle bli borgerlighetens yttrande över PLB-kommitténs förslag.

13.15 på plats för att starta sammanträde med kommunstyrelsen. 15.15 åter till expen. Svarat på mail - och nu duggar buden om revisioner och valberedningsjobb tätt. Sånt som är lätt att lova när de är ett år bort - men de hinner upp en förr eller senare.

Nu ska jag träffa arbetsgruppen för nätverket Liberala kvinnor för att planera för träffen vi ska ha lördag den 4 mars. Med bland annat vår riksdagsledamot Birgitta Ohlsson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback