Efter fyra år fick han nog!

Jan Bergsten, NSD, spekulerade i lördagens tidning om att det i nya fullmäktige efter valet 2006 skulle finnas två kommunfullmäktigemödrar som skulle ha sina barn i samma församling. Undertecknad, Ylva Strutz och Maria Salmgren med Jens respektive Elisabeth. Detta med anledning av att Marias dotter Elisabeth deltar i provvalet för moderaterna och att Jens sitter i fullmäktige redan denna period.

Jens påstår att han mailat Jan B att fyra år med morsan räcker, nu satsar han helhjärtat på landsting och kanske riksdag!

Nå sanningen är i alla fall att han inte deltar i folkpartiets provval inför kommunfullmäktigevalet och därmed med all sannolikhet inte kommer att återfinnas som valbar till kommunfullmäktige.

Men Elisabeth Salmgren är en mycket trevlig och duktig tjej som jag verkligen välkomnar till kommunfullmäktige. Om folkpartiets medlemmar och väljarna vill, och jag är kvar, så lovar jag att både mamma Maria och jag ska stötta dig till tusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback