Gränsen för vett i sopsortering?


Jag tror att jag är en hyfsat bra återvinnare. Med ensam hushåll kanske det inte är så svårt heller ska väl erkännas när jag nu berömmer mig själv.

Men ibland funderar jag. De små 33 cl mjökflaskorna där ska plastkorken i plaståtervinningen och flaskan i kartongreturen. Trots att flaskan innehåller plast.

Men Bregottasken där förväntas jag dela på inner- och ytterasken. Inner asken till plast och ytterhöljet till kartong. Hur miljövänligt är det innan jag med varmvatten rengjort asken och med dito varmvatten försökt lösgöra pappasken från plast dito.

Tid tar det också. Har just praktiskt tillämpat övningen. Ska man tillämpa samma taxa som bankerna tar för att räkna sparpengar, 450 kronor i timmen, så undrar man hur samhällsnyttigt arbetet är egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback