Östra stranden - fantasilösare än Kulturens Hus!



Den nya given i Luleå är tydligen att allt ska heta vad det är. Kulturens Hus och nu Östra Stranden. Det är alltså det så kallade teminalområdet. Varför inte kalla det spårområdet.! Järnvägsövergången! Om allt nu ska heta vad det är.

Nä kom igen nu Luleå!

Visst är det märkligt att både Kiruna och Piteå har kallat upp massor av gator efter sina storheter (flera liberaler)men i Luleå har vi (nästan) inget. Namnlösa gatan? I Sunderbyn där landshövdingen en gång hade sitt residens kallas gatan för Landshövdingevägen. Istället för Ekorne som sista eller åtminstone en av hövdingarna  hette. Nä namnet är inte riktigt rätt - men det var heller inte det som var poängen med mitt resonemang. Här ska minsann ingen sticka ut och upp!

Nu ska jag kolla på Kurirens nättidning hur det går för Luleå mot Mora.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Luleå vann!!! 4-2

Postat av: Stefan

4-3 vart det tydligen.

2006-01-20 @ 00:28:18
URL: http://stefantornberg.blogspot.com
Postat av: Ylva Strutz

Tack för resultatservicen. Jag såg det igår men var tvungen att få handledning när jag svarade. Men han är lite osäker också så vi får se var detta hamnar.

Men livet som bloggare är stenkul!

2006-01-20 @ 09:10:42
URL: http://strutz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback