En ny dag!

En ny dag gryr - och jag har hunnit förbruka en halvtimme till ingenting eftersom tidningarna inte kommit än. Surfat runt på nättidningarna - konstaterat att ungt val resultatet redan påverkat de stora pojkarna. Reinfeldt och Ohly har redan svängt i fildelningsfrågan - verkar ha raka rör till Piratpartiets framgångar i Ungt val.

Resultatet i Ungt val ska absolut tas med två stora nypor salt. Kul ändå att konstatera att folkpartiets rikssiffra, 8 komma någonting, är nästan dubbelt så mycket som vid förra valet. Och tittar man på enskilda kommuner är det hur kul som helst. Luleå ligger på rikssnittet men Boden med sina 10% ligger över. Och i Övertorneå och Pajala kommer vi säkert att ta mandat med de siffror som gäller här, 7.8 procent i Övertorneå är en siffra jag minns.

Ska se om jag med hjälp av Thomas senare i dag kan länka er till kommunresultaten - annars är det ju Aftonbladet som har detta - ni kan måhända hitta det själva.

Nu tror jag tidningen äntligen kom - på återhörande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback