Inget badväder

Känner jag mina barnbarn rätt bryr det sig inte om termometern när det gäller bad. Och ett löfte är ett löfte - så visst får det bli Aronsbadet idag - trots att det bara är 13 grader och det drar kallt från altandörren även denna morgon. Bara de inte propsar på Näset - i älven går jag absolut inte än. Så då vet ni att idag har jag semester på "rikt".

Det ar spännande matcher i går - för mig har tydligen intresset ökat sen Sverige åkte ur. Lite sen i starten. Kul att Ukraina - som tydligen är med första gången - gick vidare.

Selma har namnsdag i dag - det förde mina tankar till Lennart Lindström. Lennart och jag som kallades Fridolf och Selma. Vad svårt det är att ta till mig att Lennart inte finns längre.

Kd har inlett sitt riksting och Göran går till val på ett hederligare Sverige. Är det föresten inte centern som brukar ha sin stämma den här årstiden? Alltid vid midsommar - har jag missat något. Kan det vara så att de brutit en så lång tradition?

Ser i DN att äldre känner sig ensamma och otrygga. De får väl tala med Djurvårdsmyndigheten (heter det så?). De har ju fixat så att korna måste få komma ut och nu det senaste om att hästar inte ska få vara ensamma.

Det var ynkligt lite inspirerande i tidningarna i dag. Däremot en oroande notis i NK - Rolf Nielsén ställer tillsvidare in krönika, bloggande och filgudier. På grund av sjukdom. Får allt ringa idag.

En inressant grej var det faktiskt i NSD - signaturen Skattebetalare som skriver om Jopikgården och som stöttar folkpartiets linje i den frågan.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Du har nog missat något... och jag hoppas att inte rikstinget startat riktigt än! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback