Och förlovningsdag!

Ytterligare en livets skfitning inträffade i morse. Förlovningsannons för Mari Sundqvist och Bo Lundgren - min granne och Paulinas mamma hade förlovat sig. Så jag hittade en flaska falsk skumpa som jag prydde med lite rosa knorrade band och stoppade i deras brevlåda tillsammans med ett grattis kort.

Och nu har jag avverkat exmensdagen i kall snålblåst. Små flickor med bara armar fick en att frysa än mer. Och enligt Birgitta, Saras fröken som nu pensioneras, innebar skolans nedskärningar att  vi bara fick sjunga en vers på den blomstertid nu kommer. Jo, det är sant - i alla fall att vi bara sjöng en vers. Om det sen berodde på nedskärningar, diskrimineringsombudsmannen eller kylan låter jag vara osagt.

Om mina kompisar nu är ute på stan så ska jag fara och lämna min bil och reservnyckeln till dem. Så lastar de grejorna i den när de är färdiga.

Själv åker jag för att ta ett sista farväl av min vän Lennart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback