Sommartecken!

För er som inser att det inte blir någon sommar utan mygg kan jag meddela att jag såg en hel sån där svärm med knott eller svid utanför mor och far i morse. Möjligen kommer de att frysa ihjäl efter som termometerna hade intagit det obehagliga läget av 10 grader i morse.

Lika bra att jag erkänner att den här dagen började illa - kunde inte motstå två bondkakor som blev fyra för att det hade en sån speciellt god smak. Åt det rostade hålle! Far hade bakat efter Kajsa Wargs tes om att man tager vad man haver. Söt mandeln var slut så han hade tagit hasselnötter istället. En läcker smak - prova gärna på ni som bakar.

Med fasa "lokkar" jag i almanackan. Sex arbetsdagar inklusive denna innan midsommar då den officiella semesterstängningen börjar här.

Blir till att gno på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback