Zlatan, släng dig i väggen!

Alltså, efter en fotbollskväll på Myggvallen i Rutvik - eller Knottvallen som ungdomsplanen tydligen kallas - säger jag bara, VM i all ära - men släng er i väggen Zlatan & co. Här handlar det inte om testiklar som tar skada av deodoranter - och som det till råga på allt "forskas" om. Här är det livsglädje att se 7-9 åriga tjejer spela fotboll - rena hälsokuren är det. Fast förlåt Zlatan det var Beckham som hade problem med testiklarna!

Och Sara vann sina två matcher - första som utespelare och andra som målvakt. Målvakt för första gången! Men det märks redan skillnad mot i fjol - nu är det viktigare att vinna och viktigare att jämföra hur många mål man gjort! Skulle vara kul att se killar i jämförbar ålder - misstänker att tänket om att vinna kommer fortare där! Sitter de i generna?

Kul att höra en pappa som sa till sin Alice (tror jag hon hette) att inte tror jag du brås på mig för så här bra - som du är - var jag aldrig. Du måste nog brås på mamma!

Och så - vilka fantastiska ledare - kommer ihåg att uppmuntra varenda unge. Ingen osund tävlingshets - det är nog snarare vi far- och morföräldrar som står för den.


"Segern" firade vi med glass på Statoil i Gammelstad!

Inte mycket politik i det här inlägget - eller så är det just politik det här handlar om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback