Bubbes gloria på sned

I och för sig är jag definitivt inte Bubbe med Bengt Urban Fransson men jag har träffat honom och pratat med honom. Och tyckt att det varit en hyvens pojk.

Nu har han haft en strid mot Elisabeth Bramfeldt och vunnit förkrossande med 39-1. Fyrtio röstande - förmodligen samma 40 som kategoriskt avvisat att väljarnas kryss ska ha någon som helst påverkan på vem som blir kommunalråd. 40 röster ställt mot de - förmodligen tusentalet väljare som röstar s i Arjeplog.

Jag är smått chockad över en sån inställning. Kryssen ska ha stor betydelse för ordföranden i styrelser och nämnder - men kommunalråd det är jag det, säger Bengt Urban. Och det är naturligtvis så att Bengt Urbans åsikt i den här frågan varit starkt avgörande.

Det saknas uppseendeväckande lite ödmjukhet inför väljarna må jag säga.


Kommentarer
Postat av: Bengt-Urban

Hej Ylva!

Här kan du läsa min kommentar till detta inlägg!

http://bubbe.webblogg.se/090406140519_knga_frn_ylva_strutz.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback