De sju dödssynderna!

Roligt reportage om de sju dödssynderna i dag i Norrbottens kuriren. Först tänkte jag att det är då inget som gäller mig. Och där föll jag ju genast på eget grepp: vilket Högmod

Och när jag såg dubbelburgaren så vattnades det i mun - och jag tänkte på tuppjucken jag brukar göra på Max. Inte så ofta - faktiskt - men ändå. Där kom både Frosseri och Avund.

Nu har andra strålkastarlampan på bilen gått. Bytte andra för två veckor sen - men iddes inte ringa och be dom byta båda - fast jag visste att det skulle gå så här. Lättja!

Vällusten håller jag för mig själv. Annars måhända jag blir cencurerad. Vreden har väl i alla fall avtagit med åren.

Men Girigheten tror jag i alla fall jag kan friskriva mig från.


Testa gärna Dig själv


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tänkvärt om girighet.....

The frog does not drink up the pond
in which he lives.

Teton Sioux oral tradition

2006-03-17 @ 18:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback