Erotikmässan

Erotikmässan verkar vara medialt hetast just nu - men det är väl snarast i brist på annan medianäring. Det sprids någon myt om att kommunen = politiken skulle kunna bestämma om det får genomföras eller inte. Det är tack och lov fel.

Jag tycker det verkar fullständigt vidrigt och vrickat - det man tagit del av i pressen. "Fula" göre sig icke besvär och så vidare. En klart kvinno - och människoförnedrande syn. Men därifrån till att med ett politiskt beslut klubba att det inte skulle få genomföras är långt.

Nu verkar det som om de är beroende av alkoholtillstånd för mässans genomgörande - som tyvärr det mesta i nöjessvängen är - och då har ju vi politiker ett finger med i spelet. Eftersom jag helst skulle se att vi slapp det här så ska vi naturligtvis pröva om deras vandel är av den arten att tillstånd kan beviljas.

Det skulle glädja mig mycket om vi kunde stoppa det - men det ska ske med blanka vapen.

Och skulle det - mot förmodan faktiskt - bli av ska jag gärna ingå i en "övervakningskommission" som ser vilka "hjältar" som besöker den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback