Gud straffar inte alla med en gång

Storspionen Wennerström har avlidit, 99 år gammal. Man kan konstatera att Gud inte straffar alla med en gång.

Femton (15) år måste jag ha varit då 1963 då han avslöjades. Många är det spaltkilometer som skrivits om honom. En stilig karl som gjort att spionreportagen också platsat i Sensk Damtidning och liknande publikationer.

Och Persson ska prickas utropar rubrikerna i Expressen. Tobias Krantz får uttala sig och kommer med i mediastatistiken.

Och apropå det så har Thomas hållt ett seminarium ner i Malmö som handlat just om mediabevakning. Han har berättat vitt och brett om min morgonpigga tidningskrönika. I jönköping lär min ombudsmannakollega gnissla tänder. Tobias Krantx, som är riksdagsledamot därifrån, tycker att han kan få samma service med tidningsläsning som Anna får från oss.

Har hört om någon kollega här uppe, i ett annat parti, som inte heller uppskattade tipset om tidningsläsning i tjänsten 04.30. Och nu kanske man har kollegorna inom egna partiet på krigsstigen. En får undvika personalsammankomster ett tag framöver.

Nu har jag just vinkat adjö till Thomas som hämtar upp Anders Mansten i Töre fvb till Vittangi. Med studiebesök och årsmöte.

Själv ska jag försöka överleva lunchen utan att äta. Måste spara poängen till kvällens plankstek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback