Jag - en insinuant självgod järnlady och borgardam

Rubriken är en sammanfattning av Mårten Ströms inlägg på sin blogg - och partikamraten CG Carlssons kommentar.

Mårten konstaterar att jag är den borgerliga alliansens främsta kandidat till kommunalrådsposten. Han påstår att jag gjorde allt på kommunfullmäktige för att mejsla ut mig som den givna kandidaten och att jag lyckades. Det tackar jag särskilt för.

Jag har aldrig gjort någon hemlighet av att jag gärna vill bli kommunalråd. Det är mycket som är kanonbra i Luleå nu. Efter en period av stagnation är vi på väg att bygga ikapp. Det har påhejats och appåderas av hela den borgerliga alliansen. Vi kommer att fortsätta med det!

Men ett gott Luleå är vida mer än byggkranar. Det måste bli ett stopp för neddragningarna inom skolan. Det måste till mer resurser och omtanke om äldreomsorg och funktionshindrade. Dessa två grupper måste också i mycket större utsträckning myndigförklaras och inte minst ges större valfrihet och möjlighet att påverka den hjälp de har rätt till. Ideella insatser måste i större utsträckning uppmuntras. Det finns många områden som  nuvarande kommunledning inte ägnar särskilt mycket tankekraft.

Att detta ska störa Mårten så i den milda grad att han tar i okväden som inte ligger SSU efter är dock märkligt. Fast man får väl vara glad att han och CG Carlsson gör det öppet och inte genom anonyma mail.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, jag säger då det. Att det ska vara så svårt att vara saklig, lyssna och ta till sig m.m. Men å andra sidan, vem vinner mest på det? Du eller Mårten Ström?!

2006-03-01 @ 16:01:35
Postat av: Ylva Strutz

Ja, i alla fall har nog inte Mårten syftet att roa mig. Men det är så grovt och plumpt att det är rent skrattretande. Det är långt ifrån första gången han ger sig på "järnladyn".

Dock kan man ju bli lite fundersam, om kvaliteten på den kommunala skolan, när en gammal rektor och normalt en hedersman sänker sig till Mårtens Ströms nivå. Hans inlägg är rena ärekränkningen. Tur man varit med och mycket som inte dödat - men härdat.

Ha det gott Karin, vi ses på lördag.

Postat av: Ylva Mjärdell

Jag hoppas du blir kommunalråd !

2006-03-01 @ 21:27:52
Postat av: Ylva

Tack Ylva. Ja, vi som var med på träffen om LSS fattar ju att byggkranar är bra och nödvändiga - men ett bra liv för alla kräver mer.Framför allt engagemang och förmåga till inlevelse.

2006-03-01 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback