Knastrar ute

Inga tidningar än - och inga småfåglar som kvittrar. Verkar vara kallt idag - det knastrar /knakar när bilarna passerar och jag hör tydligt ljudet av bilarna nere på 97:an.

Morgonnyheterna påstår att det är 3 år sen Irakkriget bröt ut. Det känns dessvärre som om jag levt med det väldigt mycket längre. Jag tillhör(de?) dem som appläderade inmarschen och störtandet av diktatorn men jag börjar ju undra. Varför får man inte slut på eländet? Hur länge ska den här konflikthärden leva? Och servera oss groteska och ociviliserade bilder. Undras kan man ju också över hur det påverkar barn att ständigt ha sånt här i vardagsrummen?

Själv minns jag skräcken från Kubakrisen - när rapporterna om fartygens närmande rapporterades på radion. Hur skräckfyllt det var att tänka på det i mörkret under täcket när man skulle sova.

Och protester och demonstrationer mot valresultatet i Vitrysslande. Ytterligare en oroshärd.

Nä, nu verkar det som om jag får ta omvända ordningen - dusch före tidningar. Bra att träna på förändring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback