Morgonens visdoms ord

Det här visdomsordet fick jag från min vän Marjatta på morgonen:

"Du behöver inte vänta på ett leende för att le tillbaka".

Det inledde ett bildspel som skulle skickas vidare till vänner. I hopp om att det likt en bumerang ska komma tillbak till en själv som bevis för att man har många vänner.

Nu syndar jag ofta på nåden - trots hot ibland om att man ska missa "ödet".

Igår fick jag två bildspel - det andra handlade om att jag skulle skicka vidare en ängel - då skulle något underbart samtal komma klockan 18.33. Fast jag hade förstås missat det - klockan var 20.00 innan jag öppnade mailet.

Och kan ni tänka så finurligt - när jag kollade av telefonen på morgonen hade jag ett missat samtal - hemligt nummer - klockan 18.33. Självfallet missade jag drömprinsen även denna gång.

Det var finurligt, Margareta. Tack för att ni får mig att skratta - Margaretha och Marjatta denna gång. Och även om ni inte får något mail i retur så är ni verkligen mina vänner.

En önskan om en bra dag till er och alla andra vänner! Som skickar kommentarer och glada tillrop. Ingen nämnd och ingen glömd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback