Nätproblem och sovmorgon

Har haft svårigheter att ta mig ut på nätet på morgonen. Inte ofta det händer. Jag tog det som intäkt till att igen ta sovmorgon till 7.15.

Vaknade vid femtiden med lätt snorighet och ont i halsen. Men det verkar inte ha slagit till så härt - än i alla fall.

Gårdagen avslutades med besök på Västbacken och Tacomiddag. Som vanligt är det aldrig still hos son och sonhustru. Nu förbereddes ny badrumsinredning i lilla toaletten. Sara hade åkt massor med skidor och hade lätt träningsvärk. Lisa var djupt imponerad och fundersam om det verkligen var sant att jag skulle äta middag med kungen. Hon har fortfarande svårt att acceptera att han bär keps och att han inte har sammets mantel i rött och guld.

Sen avnjöts schlagerfestivalen. Det är ganska skönt att slippa ha bestämda åsikter i allt - denna gång schlagerfestivalen. Många bra låtar men ingen riktig favorit. Egentligen roligast med kläderna - där tyckte jag verkligen inte att Carola lyckats särskilt bra.

Omvärldsanalysen från de största tidningarnas nättidningar innehåller inga storheter. Olyckor, bråk och våld förstås - förutom då Carola. Bussolycka i Halmstad, bombhot i Göteborg igen. Stiltje i opinionen - Sifo presenteras av SvD. Och Kuriren berättar om en 25-åring som bråkat utanför Cleo.

Nu blir det dusch och två rabletter Rosenrot - så lyckoläget ökar. Ska ta en sväng till jobbet och röja det skrivbord som jag lämnade som ett bombnedslag i fredags (nä, jag var inte dit på hela dan igår). Ett pressmeddelande för företagsbesöket m,c, kd och vi ska göra i morgon eftermiddag. Hos den driftige företagaren Johan Björklund i Brändön.

På kvällen är det årsmöte i Älvsbyn som gäller.

Och eftersom jag inte hunnit (och inte vill) städa färdigt kör jag Bäärnhielms knep att lämna dammsugaren framm vid dörren.

Kommentarer
Postat av: Marja-liisa

Du kunde hålla dig från expen en hel dag, duktig flicka. Gör det till en vana åtminstone en gång i vecken.

2006-03-19 @ 18:08:35
Postat av: Marja-Liisa

Du kunde hålla dig från expen en hel dag, duktig flicka. Gör det till en vana åtminstone en gång i vecken.

2006-03-19 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback