Peta mig inte ryggen

Alltså det är ju som helt otroligt det här med Vasalopps kvinnan som vann. Puttad i ryggen av sin coacher. Har hon haft en platta eller ej på ryggen, det är frågan?

Påståendet att hedern är människans bästa gåva till sig själv lever verkligen i vardagen till och med Vasaloppsvardagen.

Fast egentligen ska en ann inte snacka om såna här saker - om någon petade mig på ryggen med skidstaven när jag åker skidor - oavsett platta eller ej - så skulle jag stå på näsan.

Fast nu ska jag avslöja en hemlighet - idag röstade jag på Norrbottens Kurirens nättidning. Frågan var om jag skulle kunna tänka mig att åka Vasaloppet. Och jag svarade JA. Men jag lovar jag kan TÄNKA mig det - men det stannar vid tanken. Särskilt när jag ser dom susa ner för långa backar.  Då svindlar det! Att då tänka att någon skulle trycka till med skidstaven...Den han skulle inte bli långlivad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback